Wednesday, 7 October 2015

OOTD // Disney Driving Attire


Well hello there little acronym, OOTD! It's been over 2 years since I last did an outfit of the day post and the reason I have brought it back, is the reason I started it.
I am not a fan of fashion and have always, from when I was first able to choose and buy my own clothes, purposely ignored or gone against trends haha. Now as an adult with a life full of cleaning, dog walking and adventuring, the most important aspect of choosing an outfit is comfort.

As I restart this mini little series type of deal-i-m-bob I do so to prove that you do not need to follow whats hot or whats not to dress semi cute, nor do all bloggers have the time to look like a model everyday (if ever in my case lol).  I'll shut up now and tell you about what I'm wearing ;)





A quick run down of  the exact pieces I am wearing and where they are from -

Sunglasses - Black Wayfarers, Rollersnakes
Necklace - Deathly Hallows Pendant, Etsy
T-Shirt - White Cap Sleeve Top, George at Asda
Shirt - Mickey Mouse Denim Button Up, Primark
Trousers - Dark Grey Cord 'Legging/Jegging' things, M&Co
Shoes - Tartan Canvas Plimsolls, Primark



This particular outfit is (probably surprisingly to a lot of you) rather smart for me! It is obviously still super casual but I never dress up and so this was my attempt at looking slightly more put together for popping down to Newcastle for the day.
Dad and I drove down - hence the comfy footwear...who am I kidding, all I wear is trainers and comfy shoes - to do a couple of errands and grab lunch with my good friend Laura! I had a coat too but as the North East is still getting some nice mild weather it wasn't needed most of the time.

You may be wondering why these photos have such a fantastically interesting background! Well I'm not the biggest fan of having my photo taken as it is and getting it taken outside is even worse. This way I had my studio lighting and could set up the tripod to pose alone. I feel the need to insert here that I have Photoshopped my skin as it is behaving extra appallingly right now.
I promise next time I'll get Jake to get behind the camera and grab a couple shots somewhere more scenic. Until then let me know what you think of me doing a post like this and if you prefer to only see outfit posts from actually fashionable people*!





*It won't stop me doing them ;)



20 comments:

  1. I LOVE that shirt!!
    Primark do an amazing range of Disney things these days, I wouldn't go past them at all now ;)
    Gillian  xx  EyelinerFlicks

    ReplyDelete
    Replies
    1. It's awesome eh?! haha
      Can't go wrong with their prices either...the only thing I'm not keen on is everyone having the same clothes :P

      xo

      Delete
  2. So cute! never too old to wear Disney / Mickey! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks! Oh of course not! It's all I wear haha

      xo

      Delete
  3. You look lovely Danielle! That shirt is amazing and the shot of you with your sunglasses is so cool. I love this outfit, it's completely my sense of style, and I love that it's got that Disney touch too. - Tasha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aw thank you Tasha <3 haha I felt like big idiot taking these and think I look just as silly but thank you :)

      xo

      Delete
  4. I love outfit posts like this! Please keep doing them :-) my style is similar to yours, I don't follow trends, unless it happens to be something I already liked really, like when creepers got popular, I'd had mine for a year already ('cos I'm so fucking cool lol). The shirt is amazing, Primark do good shiz! It reminds me of a denim waistcoat I've got that has sylvester and tweety on the back! Most of my clothes come from charity shops and are usually a bit odd haha.

    I haven't done outfit posts in a while, but I want to get back into them. It's just finding the time to go out and take photos, and when my boyfriend is also free so he can play photographer! My student room just doesn't cut it for OOTDs! xo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yay! I'm glad - thank you. Yes! I've had things like that happen before, where I've worn it for years then it came 'into fashion' then it made me not want to wear it anymore haha...I know, I'm petty! But I don't like to have the same things as other people.

      I think you should! I'm just gonna do it when I'm already going out etc and get someone to take a couple quick snaps for me.

      xo

      Delete
  5. Comfy and cosy that's what I like! I'm totally down for seeing more of these posts! I'm also down for taking back my words on stopping mine and starting again. Damn my brain for making things too complicated.

    I don't know, I think the radiator is the perfect background :) meh, backgrounds, who cares about them haha!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yay and yay! haha

      Oh well I may have to do more with the radiator cameo ;)

      xo

      Delete
  6. Looking good! I am of the opinion that as long as you have a pair of wayfarers all your outfits look effortlessly cool!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha thats a good opinion!
      Thank you :)

      xo

      Delete
  7. Omg this shirt! I need it!! You style everything so well x

    http://thriftyvintagefashion.blogspot.co.uk

    ReplyDelete
  8. This is a great post! I've also never been into following trends and just wear what I want, so it's nice to see that you are celebrating that. If you do more of these posts feel free to tweet me (@SoLongUSA) so I'll be sure to see them :)

    Danielle | solongusa.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aw thank you Danielle!
      I have another coming up on the 6th of November ;)

      xo

      Delete
  9. I love your shirt, it's so cute! I prefer to wear whatever I'm comfortable in and like than what's fashionable, no matter what that means! A lot of my clothes have Disney on them especially since being back from Florida- I'm cool with that though haha! xx

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you! Yes - thats the main thing eh! It's nice to hear from more bloggers that agree!

      xo

      Delete
  10. If I had that mickey shirt, I would wear it allot! it's so nice!
    Jade xo

    ReplyDelete

Every comment you leave puts a smile on my face.
Thank you for reading, I highly appreciate it. :)